OSVRT: AFERE , SKANDALI I TRAGEDIJE, DONOSE MEDIJIMA ODLIČNU ZARADU….

KOLIKO KOŠTA “UŽIVANJE” U ČITANJU PRIMJERICE POJEDINOSTI O KUTINSKOJ AFERI U RAZNIM MEDIJIMA? KOŠTA, I TO NE MALO, OD 20-TAK PA DO GOTOVO 40 KN, LOKALNO, ILI GLOBALNO POVEĆAVA I PRODAJU TISKANIH IZDANJA!

Tko koliko i kako zarađuje na medijskim napisima o kutinskoj “aferi”? Tko pokušava putem ovoga prikupiti političke poene , kada već ne može dobiti povjerenje građana na izborima?

Ovo drugo nije teško pogoditi , niti odgovoriti, imamo svaki dan cijeli plimni val moraliziranja, čuđenja, pozivanja na ostavke, kritika, pa čak i kleveta, neistina i prozivanja vladajućih od strane oporbenih krugova i njima bliskih lokalnih paramedija i medija. To naravno, ne znači da su oni koji prozivaju i kritiziraju uvjetno bolji i pošteniji od onih koje se proziva za kojekakve nemoralne i nezakonite radnje…. dapače, pokušava se “zaraditi” politički poen i nekako domoći vlasti, ako ne ide nikako, a onda na mogućim , ili stvarnim greškama protivnika.

No ne samo na kutinskoj aferi, već općenito na sličnim vijestima tipa “skandali”, političke korupcijske trakavice, pa i druge “top” vijesti današnji mediji pokušavaju i mahom uspješno zarađuju.Što je neka vijest bombastičnija i plijeni pozornost javnosti to se duže “vrti” u medijskom prostoru, jer donosi novac.

Primjer je jednostavan, dio napisa o događajima u Kutini, ali isto vrijedi i za slične vijesti s drugih područja otvoren je za čitanje, a značajniji dio s najzvučnijim naslovima i “headline” uvertirama, morate platiti kako biste pročitali cijeli članak. Cijena uživanja u čitanju pojedinosti omiljene teme, pikanterija i detalja, se kreće od nekih 20-tak do čak 40 kn!

Najgora moguća posljedica tržišne stvarnosti, te stanja u društvu je svakako kada se neka afera forsira i kada nema konkretnog razloga, ili temelja za to, isključivo zbog dodatnog profita, na žalost ni to dana s, posebno u Hrvatskoj i bližem okruženju nije rijetkost.

Ne zaboravimo neki mediji su čak skloni ići toliko daleko, da će aferu ne samo isfabricirati već i gurati kada je jasno da nema dovoljno argumenata, samo zbog zarade, koja ponekad može biti dovoljna čak i da se namakne šteta u slučaju gubitka tužbi i parnica od strane protagonista, a da dobit i dalje postoji!

Naravno ovakva , komercijalna prodaja sadržaja, prisutna je diljem svijeta i nije ništa čudno, ovakvim potezima povećava se i prodaja tiskanih izdanja , globalno, ili na nekom uskom području.

Nije teško dokučiti kako su pojedini mediji sigurno zabilježili značajniji rast svojih tiskanih izdanja, odnosno online pretplata na području Kutine…ili Međimurja?

Zamka je u tome, što upravo ovakva praksa koja medijima omogućava stvaranje profita i izvan uobičajene prodaje tiskanih izdanja na kioscima, koja pada već dva desetljeća, za posljedicu često ima rast senzacionalizma, plasiranje poluinformacija, pa čak i namjerno fabriciranje afera bez dovoljno dokaza i bez “druge strane”, što je uobičajen temeljni postulat novinarstva!

Na žalost i konzumerizam, te pad kvalitete sadržaja, doveo je do toga da se “žuti” sadržaji, senzacionalizam, pa i isfabricirani medijski sadržaji više traže.

Tržište je jednostavno takvo!I sami smo suočeni s gorkom istinom da će nekakav edukativan članak, kvalitetna društvena, ili politička analiza imati u pravilu daleko manje čitanja i praćenja, no vijesti iz sfere crne kronike, afera , ili nekakvih tragičnih događaja, koji jednostavno treba priznati, ljude više privlače i tako otkrivaju duboko usađenu tamnu stranu nas kao bića….. ta strana čini se potaknuta lošim društvenim navikama i samim medijima dramatično raste….

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s