DRUŠTVO: OSOBNI OSVRT S PROSVJEDA, NA DRUŠTVENIM MREŽAMA OBJAVIO JE KUTINSKI GLAZBENIK DALIBOR PROCHAZKA

“PRO NA LATINSKOM ZNAČI ZA. KAO ŠTO JE I SVAKA ANTIREKLAMA REKLAMA. NISAM PROTIV NIČEGA, VEĆ SAM ZA. ZA SLOBODU ODABIRA”. NAPISAO JE IZMEĐU OSTALOGA KUTINSKI GLAZBENIK.

Društvenim režama kruži sjajan osvrt, autorsko viđenje, osobni dojam, no s puno mudrosti i istine u sebi s jučerašnjih prosvjeda u Zagrebu na kojima se zatekao i kutinski glazbenik Dalibor Prochazska. Evo što je Dalibor napisao:

“Bio sam na okupljanju u Zagrebu. Namjerno neću reći prosvjed, jer ta riječ ne opisuje moje motive. Kao što kaže prijatelj Zarić, svako protiv je za. Pro na latinskom znači za. Kao što je i svaka antireklama reklama. Nisam ni protiv čega, već sam ZA. Za slobodu odabira.

Bog je stvorio čovjeka kao slobodno biće. On mu je podario slobodnu volju, kao krunski dokaz ljubavi. Ljubavi ne može biti bez mogućnosti slobodne volje. Tko bi onda nastojao zatrti jedno i onemogućiti drugo? Sigurno ne onaj koji je ishodište i jednog i drugog. Niti onaj tko zastupa njega. Išao sam da to zastupam, pa čak i za dobro onih koji su protiv nas koji smo za. Iako sada ne vide. Ali prvenstveno zbog naše djece.

Da im ovo ostavim iza nas? Ne mogu. Oni jesu nesvjesni svega, ali bio sam i ja nesvjestan kada su oni koji su bili svjesni branili mene. Ne vidjeti, u nekoj točki postaje odabir. Teško je ne vidjeti. I ne znam po kojem kriteriju jedan vidi, a drugi ne. Niti je to dob, niti spol, niti nivo obrazovanja, niti vjerujem u ovo, a ne vjerujem u ono. Izgleda mi, kao slučajan odabir. Ne naslutiti, intuitivno, zlo iza svega, ali niti ne uočiti nelogičnost. Teško.

Mora da zahtijeva ogroman napor. Iako je sigurno olakšavajuće poslije čarobnog napitka. Ne tiče te se. No, čarobni napitak ne štiti dugo. Ni to nije bitno. Iza čarobnog napitka dolazi rasplet, a iza te točke povratka neće biti. Bio sam tamo i za one koji to ne vide. I od njih primio dozu poruge. Bliskih. Nije mi bitno. Čak potpuno nebitno.

U život sam siguran da jednom neće biti smiješno. Na okupljanju, za kraj Marko i meni osobno vrhunac, fra Lazar. Iz srca, nadahnuto i hrabro. Istinito. Kao uglavnom i uvijek. Možda mu je institucija okrenula leđa (kao i svima), no Bog stoji iza njega. Oduvijek Bog najsilovitije stoji iza onih iza kojih ne stoji nitko drugi.Slušao sam muziku koja se puštala. Pošto je to moja velika ljubav i nešto čemu sam posvećen od četvrte godine života, na to sam posebno osjetljiv.

Od silnih boraca za prava ovih i onih, od silnih buntovnika, protivnika sistema…. ništa. Niti jednog. Nema rock`n rolla, nema hip hopa, nema punka. Znači bunt, rušenje vlasti, socijalna hipersenzibilnost, svi ti opasni, beskompromisni likovi koji se pojavljuju godinama… ništa. Uvijek sam i mislio da je pozerstvo. Laž. Iako se i ne slažeš, zastupaš manjinu, jel tako? Prava manjine na slobodan odabir? Ah, kako bi to bio komercijalan potez da je samo bilo što drugo tema. Etničke skupine, seksualna orijentacija, itd., itd. Mislim, iako nisi bio gladan niti sirotinja, hrlio si da se predstaviš kao borac za prava gladnih, obespravljenih.

Ali ne i sada. Nema zvijezda, “velikih” umjetnika. I bolje. Hvala Bogu.Čak niti oni koji su (meni nisu niti će biti) simbol suverenosti, utjelovljenje patriotizma, uz čije se melodije slavi sve, od kolinja do dočeka… muk. Tišina. Eto koliko je veliko ono pod čijim su terorom sada narodi cijelog svijeta.”Kakva muzika, takva država”, kaže genijalni Platon u Državi. Iako je muzika u staroj Grčkoj imala sveobuhvatnije značenje, za mene potpuna istina. Tu sam tezu podrobnije objasnio u knjizi i neću o tome.Ne zanima me krš i lom. Zanima me finoća, uzvišenost.

Zanima me autentičnost i iskrenost. Ne gledam na stilove, podrijetlo. Ne zanima me to. I nemoguće me prevariti s tim u vezi. Znam kakva bi muzika bila u državi u kojoj bih ja želio živjeti. I znam koji bi efekt imala na umove i duše.Doći i dolaskom doprinijeti? Ne vidim što se manje od toga može učiniti. Ja osobno, činit ću što god mogu. Napisao sam priču “Čarobni napitak” i objavit ću je uskoro. Nakon “Nevidljivog neprijatelja”, još nešto u serijalu Priče za djecu. Doprinosit ću i stajanjem i stvaranjem i pričanjem i pjevanjem i šutnjom.

Svjestan sam situacije. I dok se trudim da doprinesem, znam zbog koga, za koga i zašto to radim. To mi daje snagu da budem i neuk i glup i lud i nevjernik u struku. Heretik. Potpuno nebitno. Ima Boga. I gospodari nad svime”.

Dalibor Prochazka

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu: