FELJTON SURADNIKA: KUD’ TO ODE MEDIJSKA SCENA, KAMO NESTADE RAZUM, KREATIVNOST I GDJE SE IZGUBILA INTELIGENTNA PUBLIKA????

Kako je došlo od vremena kada su lokalni mediji u Kutini nudili autorske članke, kreativne radijske i TV programe i emisije, dokumentarce, političke emisije, kvizove, te niz drugih inventivnih sadržaja, do priglupih protokolarnih vijesti istovjetnih na većini kutinskih kojekakvih “medija” Fb stranica, polumedija i paramedija, privatnih novinarskih pokušaja i osobnih projekata???

Kako je došlo do toga da se 90% medijskih sadržaja odnosi na dijeljenja tuđih tekstova, ponegdje s nekakvom upadicom iznad, a s druge strane opet na “slikovnice” red slika, “pametna” upadica od 5 riječi, pa onda opet “šeranje”???

Unatoč sveprisutnoj lakoći dolaska do informacija bukvalno iz fotelje, inventivnosti kakva je nekada krasila “staru gardu” kutinskog novinarstva, zamjenila je močvara poluinformacija, dezinformacija, žutila i to blijedog, prepucavanja, frustracija, političkih članaka tipa bio ovdje , bio ondje, a sve po špranci koja ne nudi ništa..ni zanimljivosti, ni širinu, ni analizu, ni nekakvu pozadinsku priču koja bi privukla bilo koga..

Propitkivanje društvenih kretanja i događaja??? Ne dao Bog..pa to je postalo nešto poput heretičke misli…. takva se propitkivanja svode na ZA, ili NE online ankete, ili kojekakve fabricirane gluposti iza kojih stoji nečiji osobni stav interes i , naravno pozadina nečijeg osobnog političkog cilja, ili ambicije….

Red “lajkova”, red komentara od kojih su neki na razini đaka ponavljača, pa onda opet dijelenje sličnih sadržaja trećih medija, opet s copy paste tekstovima iznad…i na to se svelo domaće novinarstvo, koje je nekada krasilo Kutinu kao vrlo kreativnu i ambicioznu medijsku sredinu?

Naravno da sveopće društveno s(r)tanje jest mogući razlog, no u promilima…. Jest da razlog potonuću medijske scene u gradu može biti i djelomice istina kako su kreativci napustili provincijsku, učmalu sredinu bez izazova, no i to nije dovoljno da objasni svepristuni klatež domaćeg medijskog prostora..dosadu, izlijeve osobnih frustracija, sadržaje s političkom pozadinom, izostanak autorskih stavova , feljtona, članaka….kritičkih osvrta. Jer kritički osvrti nisu blaćenje , vulgarnosti, mlaćenje prazne slame i neargumetirano optuživanje nekoga, ili nečega…

Naravno da je uzrok i društveno potonuće samog konzumenta medijskih sadržaja u konačnici, kojega danas više zanimaju površne , isprazne priče, tračevi, nesreća, no poučni, edukativni sadržaji… Teško je danas “prodati” priču koja dublje ulazi u srž nekog društvenog problema, no staviti nekakvu sliku nekakve minorne osobe , velik i bučan naslov iz trač rubrike, malo seksizma i eto..tu su i toliko željeni “lajkovi” i brojke, postotci, angažmani, klikovi…

Jesu li društvene mreže uništile medijsku i građansku suvislu misao i interes za kvalitetnim sadržajima i informacijom koju vrijedi čuti i zapamtiti?? Sklon sam kazati da je tako..no opet , djelomice. Sve ovo nabrojano ulazi u ukupni postotak razloga i uzroka, koji imaju za posljedicu potpuni medijski amaterizam i besmisao..dilentatizam i lijenost mogao bi čak kazati.

Jer, gledajući uopćeno nije Kutina usamljeni problem sraza medijske kulture i ponude, uz neke anomalije koje su zaista svojstvene baš našem gradu i našoj domaćoj medijskoj sceni, žabokrečina mediokriteta, te sveopće informativne idokracije prisutna je na svim razinama i u svim oblicima i medija i društva uopće..

Sjajna pozornica , okruženje i ako hoćete okolina za manipulaciju, podjele i kontrolu mase…. a prije svega vrlo plodno tlo za uspjeh prosjeka i izdignuće taloga na vrh medijskog hranidbenog lanca….

Danas sve manje puka čita knjige, razmišlja svojom glavom, a sve više “čita” objave o društevnim mrežama , naslove po web portalima i guta slike koje prikazuju nečije veliko poprsje, stražnjicu, ili nekakvu prometnu nesreću…. aktivna uloga čitatelja svodi se pak na klikanje emotikona, ili komentiranje koje se uglavnom svodi na kukanje, psovke, pozive na linč, ili slijepu odanost nekoj javnoj ikoni…..

E sada, dolazimo do kraja specijaliziranog za ono malo čitatelja koje zanima što ovdje piše, u takvim okolnostima i s takvom razinom interesa za svijet oko sebe , bez promišljanja, kritčkog mišljnja, samosvijesti i donošenja zaključaka, lako je oduzeti masama slobodu, usmjeriti ih bilo , gdje, pa ako treba i prema vlastitom uništenju…jer nema propitkivanja, nema otpora, samo lajkovi, šeranja, klikovi, mržnja, podjele, smeće i još malo smeća….

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s